SEO – to nie sú len kľúčové slová, spätné odkazy a obsah, ale aj technickejšie veci. Je potrebné si ich všímať, aby ste potom zbytočne neklesali v SERP-e a neodchádzali vám zákazníci spolu s konverziami. Patria sem indexácia, rôzne stavové kódy, či duplicity…
Zdroj foto: Pixabay.com
1. Neindexované stránky
Môžete sa stretnúť s tým, že Google zrazu neindexuje niekoľko vašich podstránok, v najhoršom prípade aj celý web. Pýtate sa prečo a čo s tým?
Najprv si overte, či a do akej miery je váš web indexovaný. Dá sa to celkom jednoducho. Buď navštívite Google Search Console a skontrolujete si sekciu Pokrytie, ktorá vám prinesie zoznam fungujúcich i chybných URL spolu s číslami, alebo len jednoducho zadáte do vyhľadávača „site:“, URL vášho webu a stlačíte enter. Následne vďaka číslu naľavo zistíte skutočnosť. Čiže koľko vašich stránok je indexovaných. Zdá sa vám toto číslo v poriadku?
Vaše problémy možno spočívajú v samotnom súbore robots.txt, ktorý blokuje Googlebotom prehliadanie stránok. Skontrolujte si, či tam nemáte nejaké „disallow” príkazy. Za neprehliadaním stránok môže tiež stáť nesprávne nasadenie značiek „nofollow” a „noindex”, ktoré robotom naznačujú, aby sa nimi nezaoberali. Možno ste tiež niektoré stránky kvôli podobnému obsahu označili ako preferované prostredníctvom kanonizácie. Skontrolujte si, či ste správne nasadili canonical tag.
Ako prevencia pred slabou indexáciou skvele poslúžia kvalitný obsah spolu s interným linkbuildingom. Myslite na to pravidelne a potom nemusíte bojovať s vážnejšími chybami.
2. Duplicity na webe
Ide o 2 alebo viac stránok, ponúkajúcich užívateľovi podobný alebo v niektorých prípadoch i úplne identický obsah. Tento problém sa často vyskytuje pri e-shopoch s produktami, ktoré majú toho veľmi veľa spoločného (napríklad rôzne verzie trička alebo starší a novší rad rovnakej kozmetiky). Pokiaľ ho včas nevyriešite a duplicity sa vám na webe budú nekontrolovateľne množiť, môže to viesť k poklesu pozícii vo výsledkoch vyhľadávania Google.
Duplicity na webe ľahko zistíte, ak nazriete do nástroja Google Search Console (časť Pokrytie). Ak si chcete rýchlo skontrolovať, aké percento duplicít obsahuje vaša stránka, prezradí vám to Siteliner. No a detailnejšie zistenia vám prinesie SEO audit od špecialistov.
3. Zlé presmerovania a chyba 404
Možno sa vám stalo, že ste v rámci prác na webe podcenili presmerovania prostredníctvom hlavičiek 301 alebo 302 a zrazu vám povyskakovalo viacero chýb 404. Pýtate sa, aký to má dopad na SEO? V prvom rade, Google necrawluje obsah takýchto stránok. Ďalej prichádzate o Link Juice z odkazov. No a do tretice majú chyby 404 celkovo negatívny vplyv na hodnotenie stránky. Môžete sa prepadnúť nižšie v SERP-e a Googleboty budú celú vašu stránku prehľadávať menej často.
404-ky sú nepríjemnosťou aj pre návštevníkov vašich stránok. Pokiaľ máte takýchto viacero, výsledkom bude privysoký bounce rate (miera okamžitých odchodov).
Zlá implementácia presmerovaní môže spôsobiť rôzne druhy problémov. Pokiaľ ste sa teda rozhodli zrušiť určitú stránku, nezabudnite ju presmerovať pomocou hlavičky redirect 301. Aby ste užívateľa poslali na inú, existujúcu URL. V prípade údržby webu alebo vypredania určitých produktov zase stavte na dočasné presmerovanie prostredníctvom redirect 302.
Bojujete s obdobnými problémami na vašom webe? Alebo sa len chcete uistiť, že máte z hľadiska technického SEO všetko v poriadku? Obráťte sa na našich špecialistov prostredníctvom konzultácie zdarma. Spoločne sa na vašu stránku pozrieme a načrtneme najpravdepodobnejšie problémy. Ďalším riešením potom môže byť SEO audit, ktorý prinesie konkrétnejšie výsledky a zistenia.