SEO trendy v roku 2022

TOP SEO trendy za rok 2022: Ktoré z týchto 4 ovplyvnilo aj váš online biznis?

SEO sa ustavične vyvíja a čo platilo v jednom roku, už nemusí v druhom. Pozrite sa, čo „fičalo” v tom predchádzajúcom. Toto sú najvýraznejšie SEO trendy za rok 2022. Niektoré z nich majú potenciál rozvíjať sa i v tom nasledujúcom…

Zdroj foto: Pixabay.com

1. Hlasové vyhľadávanie ako top SEO trend

Ide o jeden z najrýchlejšie rastúcich SEO trendov. Minulý rok sa už zhruba polovica vyhľadávaní uskutočňovala hlasovým spôsobom.

Hlasové vyhľadávanie nabáda k vytváraniu obsahu, ktorý bude mať viac konverzačnú podobu. Zabudnite na formálnu štruktúru. Dajte priestor skôr slangovejšiemu jazyku. Inak je to tiež s používaním kľúčových slov. Vhodnejšie sú dlhšie frázy, tzv. longtaily, využívané v každodennej konverzácii, prirodzenejšie. Tieto sú často založené na otázkach, s použitím opytovacích zámen: ako, čo, prečo, kde, kedy…, čo treba tiež vziať do úvahy. 

2. Obsah s dôrazom na zámer vyhľadávania

Obsah je stále kráľom. No aký vládol roku 2022 a bude aj tomu nasledujúcemu? Momentálne sa nekladie až taký dôraz na kľúčových slovách a rozsah. Aktuálnym SEO trendom je vytvoriť obsah prispôsobený zámeru vyhľadávania. Google je dnes schopný identifikovať tento zámer a na základe neho upravovať výsledky vyhľadávania. Snažte sa preto v prvom rade o to, aby bol váš obsah užitočný pre vaše cieľové publikum. Používatelia i samotný Google vašu snahu odmenia posunom vo výsledkoch vyhľadávania.

3. Viac priestoru pre odporúčané úryvky

Odporúčané úryvky boli vytvorené predovšetkým v záujme mobilnej SEO optimalizácie. Aby používatelia nemuseli  stráviť primnoho času skrolovaním po obrazovke, čo by ich v konečnom dôsledku mohlo odradiť. Dnes zaberajú viac než polovicu priestoru na obrazovkách mobilných zariadení. Existujú rôzne typy odporúčaných úryvkov (zoznamy, definície, kroky, tabuľky, videá) pre čo najefektívnejšie riešenie dotazov. Môžu byť priamymi odpoveďami na otázky, zadané do poľa vyhľadávania, alebo len zhrnutím. Každopádne, pomáhajú pritiahnuť väčšiu návštevnosť. 

4. Chatboti na vylepšenie UX

Vyskakovacie okná chatu sú mimoriadne účinné pri zvyšovaní zapojenia používateľov na webovej stránke. Takto si môžete zabezpečiť až 80 až 90-percentnú mieru odozvy. Chatboti sa neustále zlepšujú v poskytovaní relevantných a nápomocných odpovedí zákazníkom. Pridajte si ich aj na váš web a naštartujte ešte viac svoje UX (užívateľskú skúsenosť), ktoré spolu s UI (užívateľské rozhranie) patria medzi dôležité SEO faktory moderného webu.

Chcete podniknúť SEO optimalizáciu s dôrazom na najnovšie trendy, no sami si na to netrúfate? Radi by ste si vypočuli zopár rád od odborníkov, prípadne to celé skôr nechali na nich? Obráťte sa na našich špecialistov. Ideálne, ak využijete konzultáciu zdarma. Prejdeme si vaše predstavy a spoločne vymyslíme vhodný postup.

Predchádzajúci článok
SEO kedysi a dnes: Čo sa zmenilo za 30 rokov?
Nasledujúci článok
Riziká zle nastavených cookies: Prichádzate o presné dáta v analytike, brzdíte si SEO a hrozí vám aj pokuta

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.