Riešite správne nastavenie SEO pre e-shop? V hlave vám koluje mnoho otázok. Ako podniknúť analýzu kľúčových slov pre jednotlivé kategórie? Ako vytvoriť popisky, ktoré predávajú? Či ako a ktoré meta tagy vyplniť? Nasmerujeme vás, aby ste na nič nezabudli a niektoré veci zbytočne nepodcenili.
Zdroj foto: Pixabay.com
Začnite analýzou kľúčových slov pre lepšie definovanie kategórií
Pravdepodobne už máte aspoň približnú predstavu o kategóriách produktov, ktoré chcete predávať. Za pomoci nástrojov Google Keyword Planner či Marketing Miner teda podniknite analýzu kľúčových slov v daných oblastiach. Okrem toho, že vám prinesie zoznam navyhľadávanejších a najrelevantnejších výrazov pre zapracovanie na stránky, tiež môže prispieť k rozšíreniu kategórií a podkategórií produktov. Zrazu zistíte, že sa oplatí na e-shop zaradiť aj konkrétnejšiu sekciu, pretože pre SEO to má význam. Ideálne, ak si najprv vytvoríte jednoduchú excelovú tabuľku s jednotlivými kategóriami a príslušnými kľúčovými slovami, ktorú ešte pravdepodobne viackrát zmeníte a až potom sa s tým všetkým „vyhráte” v admine.
Prejdite na SEO popisy kategórií e-shopu
Keď už máte „zbehnutú” analýzu kľúčových slov a definované jednotlivé kategórie internetového obchodu, pusťte sa do ich popisov. V záujme efektívnej SEO stratégie pre e-shop, ktorú ocení Google i používatelia, vytvorte krátke texty o dĺžke 2 až 4 riadkov. Načrtnite v nich zákazníkom, čo predávate, za použitia aspoň 2 kľúčových slov orientovaných špeciálne na túto sekciu. Zmieňte benefity, konkrétne produkty a pridajte i niečo viac o brande ako takom, nejakú zaujímavosť či históriu vášho biznisu.
Pokračujte SEO popismi výrobkov v e-shope
Práve podstránky s konkrétnymi produktmi sú pre zákazníkov tou konečnou, na ktorú by mali úspešne dôjsť a v ideálnom prípade i vykonať konverziu (nákup). Preto sa v záujme efektívnej SEO stratégie pre e-shop, odporúča mať okrem základných informácií ako sú veľkosť, farba, cena, zodpovedané aj najčastejšie otázky o produkte. Sem patria napríklad materiál, využitie, pôvod, výrobca, benefity, tipy. Tieto detaily spravia z vašich popisov také malé SEO články, ktoré vám následne pomôžu priviesť zákazníkov i priamo z vyhľadávača. Stačí, ak vopred zodpovedáte ich dotazy.
Nezabudnite vypĺňať dôležité SEO parametre
Pri každej kategórií, podkategórií a produkte nezabudnite vyplniť dôležité meta tagy: title a meta description. Upracte si aj v jednotlivých URL, aby to nebol len zhluk ničnehovoriach písmen a znakov. Zakomponujte do nich vybrané kľúčové slovo / slová a dajte si pozor na dĺžku. Pri title je to cca 50-60 znakov a pri meta description sa držte rozmedzia 135 až 155 znakov. Čo sa týka URL, tu platí pravidlo: Menej je viac.
Úloha obrazového materiálu pri SEO stratégii pre e-shop
Keď už máte v e-shope hotové informatívne SEO popisky pre kategórie a produkty, posvieťte si ešte na obrázky. Stavte na kvalitné produktové fotografie a videá. Nezabudnite pri nich tiež vyplniť jednotlivé SEO parametre ako sú filename (názov obrázka), alt tag (výstižný opis so zakomponovaním kľúčového slova), title tag (rozšírené info o obrázku) a URL.
Pri videách vytvorte pútavý názov a popis za použitia kľúčových slov. Pre lepšie pochopenie obsahu sa odporúča tiež prepis videa a miniatúrny obrázok.
Pustili ste sa do SEO optimalizácie e-shopu, no sami si neviete dať rady so všetkým? Potrebujete poradiť s jednotlivými kategóriami, či meta tagmi na podstránkach? Obráťte sa na našich špecialistov. Ideálne, ak využijete možnosť konzultácie zdarma. Prejdeme si váš e-shop, pozrieme sa na SEO problémy a načrtneme riešenie.