Ako na výber kľúčových slov pre web, články a reklamy? Dodržujte tieto postupy a zvýšite si návštevnosť i konverzie

Ich výberu predchádza dôkladná analýza kľúčových slov. Keď už máte k dispozícii tabuľku s desiatkami výrazov, ostáva len vybrať si vhodné na zapracovanie pre podstránky, interný i externý obsah a potom pre Google Ads kampane. Kľúčovými slovami viete ovplyvniť organickú návštevnosť webu a takisto aj tú platenú, pochádzajúcu z reklám. Ako si ich správne rozdeliť? Na základe čoho postupovať? Kedy sa ktoré hodia viac?

Základné typy kľúčových slov

  • krátke (short taily) – pozostávajú z 1 až 3 slov, sú konkurenčnejšie a drahšie, no na druhej strane prinášajú väčšiu návštevnosť webu aj viac konverzií.
  • zložené výrazy (long taily) – pozostávajú z viacerých slov, pre reklamy sú lacnejšie, hoci prinášajú menej návštevníkov, vďaka presnejšej definícii zámeru dopytu je väčšia pravdepodobnosť konverzie. 

Kľúčové slová na webstránku

Pre SEO optimalizáciu webovej stránky je dobré vybrať si kľúčové slová, vďaka ktorým sa zobrazíte vo výsledkoch vyhľadávania vyššie než vaša konkurencia. To je jeden z rozhodujúcich faktorov pri získavaní zákazníkov z Google.

Na home page a pre vás najdôležitejšie podstránky vyberte 2 až 3 kľúčové slová s najväčšou vyhľadávanosťou (ideálne aspoň 1000 mesačne). Snažte sa však, aby boli najmenej dvojslovné a nie príliš všeobecné, s výpovednou hodnotou, inak sa stratíte v závale konkurencie a nič vám to neprinesie. Takisto dbajte na to, aby ste ním zacielili priamo na región / oblasť / štát, v ktorom pôsobíte. 

Pre jednotlivé podstránky, prípadne kategórie produktov na e-shope už vyberajte špecializovanejšie konkrétne kľúčové slová. Nebojte sa ani longtailov. Tie sem navedú zákazníkov, ktorí už presne vedia, čo chcú kupovať. A práve takí sú pri zvyšovaní návštevnosti webu vaším cieľom.

Kľúčové slová do článkov

V tomto prípade je lepšie zamerať sa priamo na témy ako také a nielen random priraďovať  najhľadanejšie výrazy z tabuľky, vzniknutej pri analýze kľúčových slov. Áno, vyberte si z nej jedno-dve top, ale popritom pridajte ďalšie jedno-dve v podobe longtailov, ktoré presne zodpovedajú tomu, čo ľudia v súvislosti s navrhnutou témou hľadajú, resp. sa pýtajú. Takto docielite i prínosnejší obsah a zaujímavosť článkov pre používateľov. Je fajn sa pri copywritingu spoľahnúť na Google našepkávač, všímať si titulky podobných článkov, posty na sociálnych sieťach s touto témou. 

Do jedného textu vám postačia 3 až 4 kľúčové slová. Tie následne zapracujte nielen do textu na prelinkovanie, ale aj do nadpisov, perexu, meta description, meta titulku, URL. Je fajn s niektorým počítať aj na úplný záver textu, kde ho spojíte s chytľavým call-to-action. Práve na tomto mieste môžete vyšperkovať svoje copywriterské umenie. Dajte si však pozor na hustotu kľúčových slov v článkoch, aby ste to s nimi neprehnali a Google vás nepotrestal penalizáciou.

Kľúčové slová do reklám

Pri zvyšovaní návštevnosti webu, získavaní zákazníkov a konverzií platenou formou fungujú trošku odlišné pravidlá. V PPC reklamách najlepšie fungujú dvoj až trojslovné frázy a kľúčové slová, ktoré navzájom súvisia (všeobecnejšie + konkrétnejšie). Pokiaľ máte silnú a dobre známu značku, uveďte aj kľúčové slová s názvom značky. 

Pri reklamných kampaniach sa viete s vybranými výrazmi ešte trochu pohrať prostredníctvom výberu zhody. Tá stanoví rozsah vyhľadávaní, akým môžu zodpovedať. V prípade presnej zhody zobrazuje kľúčové slovo reklamy iba pri vyhľadávaniach s rovnakým významom. V prípade frázovej zhody sa toto rozširuje na celkový význam výrazu. Ak si nenastavíte žiadnu z týchto dvoch možností, kľúčové slovo bude mať predvolene nastavenú voľnú zhodu, čo zodpovedá vyhľadávaniam súvisiacim s ním (čiže dané kľúčové slovo tam vôbec nemusí figurovať).

Pri reklamných kampaniach si môžete všímať aj skóre kvality, ktoré vám prezradí očakávanú mieru prekliknutí, relevanciu reklám a dojem zo vstupnej stránky. 

 

Potrebujete pomôcť s výberom kľúčových slov pre váš web, obsah, reklamné kampane? Možno vás nasmeroval tento článok, no možno by ste ešte stále uvítali radu odborníka. Obráťte sa na našich SEO špecialistov prostredníctvom konzultácie zdarma. Radi vám zodpovedajú vaše otázky, vysvetlia, čo ako funguje a rozbehnú váš online biznis podľa predstáv.

Predchádzajúci článok
Featured snippets: na čo slúžia a ako ich vylepšiť?
Nasledujúci článok
Najčastejšie príčiny penalizácie od Google: Za toto môžete klesnúť vo výsledkoch vyhľadávania

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.