emoji v meta datach

Emoji v meta title a meta description: Prečo a ako ich vkladať?

S rozmachom sociálnych sietí sa emoji stali samozrejmou súčasťou našej komunikácie. No vedeli ste, že okrem správ, príspevkov a blogov majú miesto aj v SEO parametroch ako sú meta title a description? Toto sú dôvody, pre ktoré sa oplatí zamyslieť sa nad ich zapracovaním do vašej webovej stránky alebo e-shopu.

Prečo používať emodži v meta title a meta description? 

Všimli ste si už, že vyhľadávače podporujú dopyty s emodži? Google podporuje takúto SEO stratégiu a pre elektronický obchod je to viac než vhodné. Zákazníci majú proces jednoduchší, ak použijú namiesto názvu tovaru len jednoducho emoji jedla, oblečenia alebo elektroniky. Zaberú málo miesta a prostredníctvom sa dá vyjadriť široká škála emócií a pokryť rovnako široká oblasť záujmov. Ich najväčšou výhodou je, že vďaka nim rýchlo nahradíte celú frázu a vyhnete sa zložitým vysvetľovaniam. Neváhajte ich teda zapracovať do meta tagov ako sú meta title či meta description. 

Emoji vám na poli SEO nepriamo pomôžu ovplyvnením miery prekliknutia vašich výsledkov vyhľadávania. Ku tomuto dopomáhajú ich farebnosť, zábavnosť a skutočnosť, že napohľad vyniknú. Avšak, čo sa týka celkového hodnotenia, nemajú priamy vplyv na SEO a zlepšenie pozícii v Google. 

 

Ako používať emoji v SEO parametroch na stránke?

Pozor, nepridávajte emodži do každého meta title a meta description. Mať jeden alebo dva emodži v názvoch zopár podstránok a meta popisov je dostatočné na upútanie pozornosti vyhľadávačov. Takisto by ste mali vedieť, že emoji môžu zaberať viac miesta než text, preto pozor, aby ste kvôli nim nepresiahli dĺžku názvu a popisu. Oplatí sa tiež vždy si odkontrolovať zobrazovanie emoji v rôznych zariadeniach. Aby ste tam namiesto nich nemali len prázdne štvorce.

Vždy berte do úvahy i oblasť svojho podnikania. Niekde totiž emoji fungujú lepšie, niekde slabšie. Ak by ste to nesprávne odhadli, mohli by ste si poškodiť reputáciu a dôveryhodnosť značky. Záleží tiež od publika. Tvoria to vaše väčšinou mladí ľudia a tínedžeri? Potom s používaním emoji neváhajte. Avšak, všetkého veľa škodí. Platí to i pre emoji. Používajte ich s mierou. Ak to budete preháňať, len si odradíte potenciálnych zákazníkov. Takisto si dajte pozor na výber tých správnych emoji, aby si ich ľudia zle nevysvetlili a s vami sa to potom neťahalo večnosť. 

Používať tieto typy obrázkov sa hodí najmä v prípade, ak vlastníte aj kamennú prevádzku obchodu a potrebujete podporiť lokálne SEO. A v neposlednom rade, nezanedbateľný význam emoji majú pri vyhľadávaní obrázkov v Google. 

 

Tipy na záver

Posnažte sa zladiť výber emoji s kľúčovými slovami vystihujúcimi váš biznis a celkovo s vaším brandom. Nech je toto čo najviac výstižné a ide pekne ruka v ruke s ostatným.

No a pýtate sa, ako spoľahlivo pridať emoji na váš web, tak aby sa všetko zobrazovalo ako má? Pokiaľ máte web tvorený cez WordPress, poslúži vám na to Yoast SEO plugin. Detaily si pozrite v tomto návode.

Keďže neexistuje žiadna záruka, že emoji pozitívne ovplyvnia vašu cestu rebríčkom SEO a organickú návštevnosť, odporúčame najprv ich otestovať a zo začiatku používať s mierou. Takisto sa treba zmieriť s tým, že algoritmus Google vám niektoré názvy a meta popisy prepíše, čiže emoji sa nemusia zobraziť vždy.

 

Chcete sa dozvedieť z oblasti SEO viac? Prípadne potrebujete poradiť pri riešení konkrétneho problému či jednoducho pomoc pri optimalizácii webstránok? Obráťte sa na našich SEO špecialistov. Radi vám poradia a vytvoria cestu online marketingom na mieru.

Predchádzajúci článok
Duplicitný obsah: prečo škodí vašim pozíciam, ako ho objaviť a odstrániť?
Nasledujúci článok
Featured snippets: na čo slúžia a ako ich vylepšiť?

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.