Ako sa vyhnut duplicitnemu obsahu na webe

Duplicitný obsah: prečo škodí vašim pozíciam, ako ho objaviť a odstrániť?

Darmo sa budete snažiť mať špičkovo zapracované kľúčové slová v texte, nadpisoch a meta tagoch. Pokiaľ bude váš web obsahovať priveľa duplicít, cesta nahor v SERP-e sa nebude konať tak jednoducho. A vy sa budete len bezradne čudovať, čo robíte zle. Prečo sú práve duplicity takým problémom a ako si ich ustrážiť?

Najčastejšie príčiny duplicít

Zlá štruktúra webovej stránky

Zlá štruktúra webu vám môže spôsobiť duplicity a zničiť tak celú vašu snahu pri budovaní top pozícii vybraných kľúčových slov. Pokiaľ budete mať napríklad dve podobné produktové stránky, ktoré sa však odlišujú len URL adresou, ale všetko ostatné (title, nadpisy, všeobecné popisky), vrátane väčšinovej ponuky produktov, je rovnaké, problém je na svete. Google takéto nezaradí do indexu, čiže sa nezobrazia vo vyhľadávaní. A topované kľúčové slová sú načas pochované…

 

Zanedbané titulky

Možno si poviete, že pri stovkách nadpisov je ťažké udržať unikátnosť. Avšak je dobré mať v nich prehľad. Pretože v prípade duplicitných titulkov môže vzniknúť rozdelenie hodnoty, ktorá by mala prislúchať len jednej stránke, medzi viaceré. A to pre vás predstavuje výrazné straty hodnotenia. Ako sa tomu vyhnúť? Titulky a nadpisy pre dôležité stránky radšej vytvorte manuálne, pri ostatných využite automatické generovanie.

 

Podcenené obrázky

Neriešte stále len kľúčové slová v texte samotnom. Aj obrázky vedia byť kvalitným zdrojom organickej návštevnosti. Najmä v prípade, ak máte e-shopy s množstvom kategórií a produktov, z toho môžete ťažiť. Snažte sa preto o nielen relevantný, ale aj unikátny alt a title popis obrázkov. Aby vám zbytočne nestúpli percentá duplicít len kvôli tomu, že ste podcenili vyplnenie týchto SEO parametrov pri fotkách produktov.

 

Podobnosť s konkurenciou

Nemusí to byť len prvoplánové vykrádanie obsahu konkurencie, duplicita môže nastať aj v prípade všeobecných popiskov k produktom. Pri takých sa ľahko môže stať, že viacero predajcov staví na jedno a to isté. Dajte si preto záležať nielen na unikátnych nadpisoch, ale aj popiskoch. 

 

Ako jednoducho vyriešiť duplicity na webe?

Stačí, ak si nastavíte automatické generovanie titulkov a unikátnych popisov v rámci dostupných možností CMS a webovej stránky. Zamerajte sa na to, aby mala každá kategória unikátny obsah. Následne otestujte webovú stránku v nástroji Google Search Console.

Problém s duplicitným obsahom sa dá vyriešiť tiež prostredníctvom presmerovania 301 alebo blokovaním podstránok za využitia súboru robots.txt, ktorý informuje botov, na ktoré ísť nemajú.

No a ako si skontrolovať stav duplicít na vašom webe? Použite online nástroj Siteliner, ktorý rýchlo „zbehne” vašu stránku a vy zistíte, na čom ste, na základe percentuálneho údaja. Okrem toho máte k dispozícii aj detailnejšiu tabuľku duplicitného obsahu, aby ste vedeli, na čom zapracovať.

 

Zaujíma vás viac z oblasti obsahového marketingu a SEO? Alebo aktuálne riešite konkrétny problém s vaším webom či e-shopom a zišla by sa vám rada odborníkov? Obráťte sa na našich SEO špecialistov. Radi vám pomôžu a nasmerujú váš online biznis.

Predchádzajúci článok
Čo je to sitemap a prečo by ste ju mali mať i vy?
Nasledujúci článok
Emoji v meta title a meta description: Prečo a ako ich vkladať?

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.