Vytvorili ste si webstránku vo WordPresse a ešte vás čaká on-page SEO? Zapracovať kľúčové slová do textu, vyplniť jednotlivé SEO parametre pri podstránkach či blogových článkoch… Aby všetko fungovalo ako má, je potrebné si najprv nainštalovať plugin Yoast SEO a potom ešte zopár ďalších doplnkov.
Zdroj foto: Pixabay.com
Na začiatok treba nainštalovať Yoast SEO plugin
Predtým, ako sa pustíte do SEO optimalizácie webstránky a blogových textov, je potrebný jeden základný plugin. Yoast SEO. Dostanete sa k nemu veľmi jednoducho. Stačí, ak v menu kliknete na Pluginy. Následne vyberiete Pridať nový a do vyhľadávacieho okienka napíšete jeho názov. Yoast SEO plugin sa vám stiahne za pár sekúnd a hneď ho aj viete začať používať.
Jeho basic verzia je bezplatná a umožní vám šikovnú a prehľadnú seoanalýzu. Pri vypĺňaní SEO parametrov, zapracovávaní kľúčových slov a úprave samotného textu poskytuje kontrolu prostredníctvom smajlíkov (červeného, oranžového a zeleného). Na podobnej báze hodnotí i čitateľnosť textu. Základná verzia Yoast SEO plugin umožňuje tiež nastavenie title a meta popisov pri sociálnych médiách. Prináša tiež návrhy na vylepšenia, viete si pozrieť schému celého webu a máte tu k dispozícii Basic WooCommerce SEO pre názvy / popisy produktov a stránok obchodov.
Pokiaľ budete potrebovať analýzu viacerých kľúčových slov, súvisiace frázy na základe údajov zo SEO nástroja, návrhy interných odkazov, či správcu presmerovania 301 a 302, tie už spadajú pod platenú verziu.
Viac o tom, ako používať Yoast SEO plugin, si môžete pozrieť v tomto videu.
Nepreskočte základné údaje o stránke
V plugine Yoast SEO je potrebné vyplniť údaje o stránke (názov spoločnosti, meno, logo). Tento krok pomáha vyhľadávačom ľahšie získať informácie o vašom webe.
Nezabudnite vytvoriť a nahrať sitemapu
Aby boti zamierili aj na vašu stránku, nestačí, aby ste na nej mali dostatok kľúčových slov, musíte ju indexovať. To vykonáte pomocou nahrania sitemapy. Zvýši sa pravdepodobnosť nájdenia vašej stránky vo vyhľadávači. Sitemapu vytvoríte v plugine Yoast a následne ju pridáte do Google Search Console.
Ktoré SEO parametre vypĺňať a čo si všímať?
Pri podstránke alebo blogovom článku je potrebné vyplniť hlavné kľúčové slovo, meta title a description, url. Následne sa pri SEO parametroch prekliknite z webu na social a pokiaľ máte záujem publikovať príspevok tiež na Facebooku alebo Twitteri, nezabudnite vyplniť potrebné aj tu. Na potrebnú dĺžku vás upozorní farba pod políčkom. Mieru zapracovania kľúčového slova ustrážia farební smajlíci.
Textové call-to-action s prelinkami verzus buttony
Vo WordPresse si prostredníctvom šikovných pluginov (napríklad Ultimate Blocks alebo Elementor) viete vytvoriť vlastné call-to-action buttony. Postačí, ak si navrhnete zo dva-tri, ktoré potom môžete obmieňať na viacerých podstránkach a v blogových článkoch. Druhou možnosťou je vytvoriť textový blok s call-to-action s prelinkom na vaše služby / produkty. Ideálne je používať obe.
Zdroj: Seoanalyza.sk
Nepodceňujte optimalizáciu obrázkov
Okrem toho, že pri všetkých nahraných obrázkoch vyplníte názov a alt tex so zapracovaním kľúčového slova, tiež zabezpečte, aby boli optimalizované. Najlepšie vám pri tom pomôžu pluginy Compress JPEG & PNG images, či WP Smush.it. Tie zoptimalizujú veľkosť nahrávaných obrázkov, ale aj tých, ktoré už na stránke nejaký čas figurujú.
Ustrážte si rýchlosť stránky
Keďže rýchlosť webu je dôležitým hodnotiacim faktorom aj z hľadiska SEO, treba si ju ustrážiť. Nainštalujte si preto vo WordPresse niektorý z pluginov, ktorý má toto na starosti. Napríklad WP Rocket, či WP Super cache.
Potrebujete pomôcť so on-page SEO na vašej webstránke? Či už ju máte tvorenú vo WordPresse alebo cez iný nástroj, vieme vám pomôcť. Obráťte sa na našich špecialistov. prostredníctvom konzultácie zdarma. Pozrieme sa na stav vášho webu a poradíme vám potrebné kroky na jeho vylepšenie.