nahlad blogoveho clanku pod lupou

Blogové texty ako podpora SEO i brandu: Ako na ich tvorbu?

Kto v dnešnej dobe netvorí blog, mrhá potenciálom svojej značky či firmy. Pravidelne tvorený interný obsah totiž zlepšuje organický dosah a takto získava novú návštevnosť, napomáha SEO optimalizácii, takisto buduje renomé. Ako tvoriť také, aby ste boli v očiach používateľov zaujímaví a v očiach Google celkom fajn kapacitou? 

Zdroj foto: Unsplash.com

Význam blogových textov pre SEO optimalizáciu

V posledných rokoch sa stala tvorba firemného blogu povinnou jazdou. Pýtate sa, prečo? Zhrnieme vám 4 hlavné dôvody:

  1. Väčšie šance v Google – čím viac relevantného contentu, súvisiaceho s vašim odvetvím a vyhľadávacími dopytmi, budete tvoriť, tým viac priestoru na popredných priečkach Google si môžete „uchmatnúť”. To znamená aj vyššie šance, že vás zákazníci nájdu, tzv. organický dosah. Čiže cieľom tvorby interného obsahu je z pohľadu SEO optimalizácie pokryť čo najširšiu škálu kľúčových slov a longtailov, na ktoré sa zobrazíte. 
  2. Podpora brandu a renomé – prostredníctvom blogových textov viete zvýrazniť značku a prejaviť sa v danej oblasti ako odborník. 
  3. Rozvoj interného linkbuildingu – linkujte vybrané kľúčové slová v texte na vaše produktové podstránky, takisto poprepájajte i súvisiace blogové články medzi sebou. Má to zmysel pre používateľa, váš biznis aj Google.
  4. Zvýšenie návštevnosti webu – vďaka pravidelnej tvorbe blogových textov si budete navyšovať čísla návštevnosti vášho webu. Kombinujte krátkodobo populárne témy s „evergreenmi”, o ktoré ľudia budú mať vždy záujem aj po mesiach či rokoch.

Zdroj foto: Pixabay.com

Aké by mali byť ideálne blogy?

V prvom rade by ste mali mať jasno v téme. Je dôležité si upratať v redakčnom pláne, aby výstupom vždy boli informačne hodnotné blogy. Nepíšte príliš krátke ani príliš dlhé texty. V prvom prípade je tu riziko, že články nezájdu do požadovanej hĺbky. V druhom zase, že používateľa znudíte. Ideálny je rozsah okolo 2 normostrán. 

Stanovte si firemný ton of voice, v ktorom by sa mali niesť všetky vaše texty. Netvorte príliš komplikované vety. Stavte radšej na kratšie, výstižnejšie. Z času na čas neváhajte tému odľahčiť. Používate tiež príklady z praxe. Zmieňujte sa o užitočných nástrojoch, pomôckach, odborných kapacitách.

Čo sa týka povinných parametrov, spojte tu pravidlá novinárčiny s tými zo SEO optimalizácie. Čiže okrem nadpisu vymyslite aj title pre Google. Okrem perexu aj meta popis pre vyhľadávač. Podnadpisy tvorte s ohľadom na používateľov i Google. No a na záver nezabudnite čitateľov vyzvať k akcii pútavým call-to-action. Pri kľúčových slovách sa riaďte pravidlom, že menej je niekedy viac. Je fajn zapracovať ich do jadra textu, nadpisov, perexu, meta popisu, ale v takej miere, aby text používateľovi neprišiel príliš umelý a silený.

Ako na tvorbu blogov?

Ak chcete, aby vaše texty boli kvalitné a prepracované, žiada si to komplexný postup, pri ktorom nič nezanedbáte:

  • Naštudovanie aktuálneho diania a noviniek vo vašej oblasti, prípadne research, ktoré služby / produkty by bolo teraz fajn podporiť obsahovým marketingom.
  • Analýza kľúčových slov k danej téme. Ideálne vybrať na interné prelinkovanie 3 až 5 výrazov a longtailov, ktoré premostíte s vašou ponukou na podstránkach. Pýtate sa, ako zistiť a vybrať kľúčové slová? Pomôžu vám nástroje Keyword Planner od Google alebo Marketing Miner.
  • Krátky popis, resp. osnova k článku, plus vyhľadanie relevantných zdrojov.
  • Samotná tvorba blogu by mala prebiehať v dvoch fázach
  1. Napísanie textu „nahrubo” so zakomponovaním všetkých potrebných informácii a rozčlenením na bloky s podnadpismi H2 / H3 / H4. Netreba zabudnúť ani na perex, meta popis a záverečný odsek s call-to-action, prípadne vymyslieť pútavý klikací banner.
  2. Následne nechať text pár hodín, alebo aj deň-dva „odležať”. Potom sa k nemu vrátiť a s čistou hlavou a nadhľadom „vychytať” drobné chybičky, „učesať” ho po obsahovej i formálnej stránke. Odstrániť zbytočné pasáže, prípadne doplniť niečo chýbajúce, čo vám ešte prišlo na um.

Chcete začať tvoriť blog aj vy? Potrebovali by ste usmerniť pri content marketing stratégii pre vašu firmu? Zišiel by sa vám niekto na pomoc s redakčným plánom, analýzou kľúčových slov a SEO parametrami? Obráťte sa na našich špecialistov. Ideálne, ak využijete možnosť konzultácie zdarma. Prejdeme si vaše predstavy a spoločne si navrhneme postup vhodný pre vašu firmu.

Predchádzajúci článok
On-page SEO vo WordPresse: Ako ho nastaviť?

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.