Zobrazovať sa vo výsledkoch vyhľadávania formou featured snippets má množstvo výhod. Prvou z nich je zobrazenie ešte nad prvým organickým výsledkom. Odtiaľto sa tiež často berie odpoveď na hlasové vyhľadávanie. No a featured snippets vám vedia pomôcť aj v prípade, ak je vaša oblasť priveľmi konkurenčná a v bežnej organike to pre vás nie je také ľahké.
Vysvetlenie Featured snippets
Prekladajú sa ako vybrané úryvky, prípadne trochu zložitejšie ako rozšírené výsledky, či rýchle odpovede. Často sa tiež stretnete s pomenovaním nultá pozícia.
Ide o výsledok vyhľadávania, ktorý sa zobrazí na Google vo vrchnej časti SERP-u. Ešte pred samotnou prvou pozíciou na stránke vyhľadávača. A úloha featured snippet? Stručne zhrnúť odpoveď na otázku používateľa, prípadne ponúknuť kroky, návod, tabuľku s údajmi alebo video. Tento obsah je prebratý z webu, zobrazujúceho sa v organických výsledkoch na prvej strane vyhľadávača. Ako sa sem so svojím webom dostať?
Ako sa dostať do featured snippets?
Keďže vybrané úryvky čerpajú z toho, čo už sa zobrazuje v SERP-e (meta description, title, nadpisy…), základnou podmienkou je, aby ste sa dostali v organických výsledkoch na prvú stranu. Čím lepšia pozícia, tým väčšia šanca.
Druhou podmienkou je mať niekde v texte nadpis (ideálne H2), obsahujúci vyhľadávané kľúčové slovo.
No a do tretice je veľmi dôležité pod nadpis pridať aj relevantný obsah vo forme odpovede na vyhľadávanú otázku. Pri jeho tvorbe popracujte na identifikácii častých, no pritom prostých otázok, týkajúcich sa vášho biznisu. Následne sa snažte o pridanú hodnotu v odpovedi, pričom by mala byť takisto ľahko vyhľadateľná na vašom webe pre užívateľov i roboty. Prípadne sa zamerajte na longtaily, ktoré v sebe majú opytovacie zámeno a zároveň sa váš web na ne vysoko zobrazuje.
Typy featured snippets
Aktuálne existujú 4 typy featured snippets:
- Textový odstavec (paragraph snippets) – celkovo sa zobrazuje najčastejšie (až 80 percent zo všetkých featured snippets), Google ho ponúka pri všeobecných otázkach a definíciách.
- Zoznam (list snippets) – tento typ featured snippets sa objavuje pri rôznych návodoch, postupoch, či receptoch.
- Tabuľka (table snippets) – naďabiť na ňu môžete pri rôznych porovnaniach a technických parametroch.
- Video (video snippets) – z YouTube kanála.
Ako vylepšovať featured snippets? Optimalizujte ich
Pri Paragraph Snippets dodržiavajte rozsah odstavca 40 až 60 slov a snažte sa obsah optimalizovať vždy smerom k aktuálnemu hľadanému dopytu a vyhľadávaným kľúčovým slovám / longtailom.
Pri List snippets formátujte každú položku na úroveň H2 alebo H3, vyhľadávač si následne reformátuje nadpisy buď na odrážkový alebo numerický zoznam.
Pri Table snippets vytvorte dobre štruktúrovanú dátovú tabuľku, ľahko a organizovane prezentujúcu vybrané dáta.
Všeobecný tip: Pri optimalizácií obsahu sa zamerajte na kľúčové slová, pri ktorých sa už v SERP-e zobrazuje nejaký featured snippet a pokúste sa ho získať pre seba 🙂
Zhrnutie: prečo sa vám oplatí zapracovať na featured snippets
Azda najväčším benefitom je, že budete viditeľní aj bez toho, aby ste ovládli prvé pozície v Google, no pritom sa objavíte ešte nad nimi. Pokiaľ bude váš obsah presne odpovedať na otázky užívateľov, máte to vyhraté aj bez prvej, druhej, či tretej priečky v organike. Odpovede na hlasové vyhľadávanie často čerpajú práve z featured snippets. Myslite aj na toto. No a pokiaľ máte veľmi konkurenčnú oblasť zamerania, tieto rozšírené výsledky s rýchlou odpoveďou predstavujú pre vás „záchrannú paličku”.
Potrebujete pomôcť pri vašom webe práve s featured snippets alebo riešite iný SEO problém? Nech je akokoľvek, obráťte sa na našich SEO špecialistov. Radi vám poradia, a rozbehnú váš online biznis tým správnym smerom.