Hodnotenie webu: na základe akých parametrov si môžete v Google polepšiť?

Okrem základov ako sú domain authority (DA), page authority (PA), spätné odkazy si pri SEO aktivitách treba všímať a budovať i ďalšie čísla a parametre. Čoho sa týkajú a prečo sú pre vás dôležité?

Zdroj foto: Pixabay.com

Domain a page authority

Domain authority (DA) vyjadruje silu vášho webu či e-shopu vo výsledkoch vyhľadávania. Pohybuje sa v rozmedzí škály 0 až 100, pričom platí, že najkvalitnejšie slovenské weby mávajú okolo 60 až 70.

Page authority (PA)  zase predpovedá, ako dobre bude konkrétna stránka fungovať na stránke s výsledkami vyhľadávania. Skóre sa pohybuje v rovnakom rozsahu ako pri DA.

Pre ich zlepšovanie treba neustále pracovať na aktualizácií. Obsahovej i SEO.

Trust flow a citation flow

Poukazujú na dôveryhodnosť, vplyvnosť a v podstate i popularitu vášho webu. Ich hodnota sa pohybuje na škále od 0 po 100.

Metrika trust flow predstavuje kvalitu a dôveryhodnosť URL na základe odkazov z webov. 

Čo sa týka citation flow, meria konkrétne potenciálnu silu a vplyv URL na základe množstva odkazov, ktoré na ňu vedú.

Skontrolovať si, ako na tom stojíte pri týchto parametroch, si môžete jednoducho v SEO nástroji Majestic. Hodnoty budú závisieť od toho, z akých kanálov pri linkbuilding stratégií čerpáte (PR, blogy, katalógy…), ale i od celkového renomé a relevantnosti zapojených stránok.

Odkazové portfólio 

Nie je dôležitý len celkový počet spätných odkazov, sledujte aj ich zloženie. Sú všetky relevantné, hodnotné, stále funkčné? Nepriživuje sa na vás nejaká tá linkfarma? Nie sú niektoré nofollow? Správna linkbuilding stratégia sa zaoberá i týmito otázkami. Majte nad portfóliom so spätnými odkazmi prehľad vďaka SEO nástrojom ako sú Google Search Console či Majestic.

Meta tagy

Meta title a description. Máte ich na vašom webe vyplnené všetky a spĺňajú základné SEO požiadavky od Google? Prostredníctvom užitočných rozšírení Google Chrome si viete posvietiť na všetky vaše podstránky. Overíte si, či sú meta tagy vyplnené naozaj všetky a ako. Dbajte najmä na minimálnu a maximálnu povolenú dĺžku, no a tiež zapracovanie hlavných kľúčových slov.

UX a UI

Skratka UX (užívateľská skúsenosť) predstavuje funkčnosť stránky. Úlohou UX je riešiť, či sa s ňou ľahko a dobre pracuje, dajú sa jednoducho nájsť informácie, odoslať objednávka… 

Skratka UI (užívateľské rozhranie) rieši okrem funkčnosti i to, ako stránka vyzerá. Zameriava sa na jednotlivé prvky a elementy.

Obe sú nevyhnutné na udržanie spokojnosti klientov a môžu pozitívne ovplyvniť vaše pozície v SERP-e. Stránky s kvalitným UX a UI vám konkrétne napomôžu pri obsahovom skóre, miere preklikov, počte navštívených podstránok i samotných konverzií. Takéto teda majú väčšiu šancu na top umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania.

Okrem zmienených parametrov si nezabúdajte na pravidelnej báze všímať tiež podozrivé zmeny algoritmov, prudké poklesy či vzostupy v SERP-e. Akékoľvek avizované Google update, týkajúce sa SEO.

Potrebujete pomôcť so SEO? Nemáte úplne vo všetkom prehľad, no radi by ste sa posunuli v rebríčku hodnotenia Google vyššie? Využite našu konzultáciu zdarma a požiadajte o informácie odborníkov.

Predchádzajúci článok
CTA prvky na webe: Ako vytvoriť efektívne buttony a na čom všetkom ešte zapracovať?
Nasledujúci článok
Vyhľadávajú si vás klienti cez nesprávne kľúčové slová? Preučte ich to v textoch i PPC reklamách

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.