CTA prvky na webe: Ako vytvoriť efektívne buttony a na čom všetkom ešte zapracovať?

Vďaka nim dostanete používateľov presne tam, kde máte v úmysle. Respektíve sa tam pomocou nich prekliknú. Alebo ich dlhšie zdržíte na vašich stránkach. Ako správne vytvoriť CTA buttony, aby ste dosiahli želaný efekt? A čo vplyv UI a UX dizajnu?

Zdroj foto: Pixabay.com

CTA prvky v skratke

CTA (call to action) prvky vyzývajú používateľa webovej stránky na vykonanie akcie. V podstate mu hovoria, čo má robiť. Bývajú interaktívne a vám tak pomáhajú prinášať želané konverzie. Či už ide o nákup, rezerváciu, registráciu, zanechanie kontaktu, prihlásenie k odberu noviniek, vyskúšanie trial verzie. 

dôležitým stavebným kameňom webového dizajnu. Ovplyvňujú užívateľské rozhranie (UI) aj užívateľskú skúsenosť (UX). CTA prvky sú významné aj z pohľadu marketingovej stratégie. Preto sa oplatí s nimi vyhrať.

Možnosti CTA tlačidiel

CTA button môže byť kúsok samostatného textu, alebo text kombinovaný s obrázkom.

Najčastejšie sa stretávame s nasledovnými formuláciami:

  • Kontaktujte nás.
  • Zistite viac.
  • Mám záujem.
  • Kúpiť.
  • Objednať.
  • Využite…
  • Obráťte sa na…

Základné kategórie CTA tlačidiel

  1. CTA prvky nápomocné s výberom produktov – odporúčania, tipy, výhry, hodnotenia zákazníkov.
  2. CTA prvky filtrujúce produkty kategorizácia (produkt ideálny pre…, podľa zloženia, ceny, novinky, skladom).
  3. CTA prvky zvyšujúce šance na dokončenie nákupu – časové obmedzenie, posledné kusy, zľavy, cashback.

Ďalšie CTA prvky a ich umiestnenia

Tieto textovo-grafické elementy majú svoje miesto tiež na hlavnom banneri homepage stránky. S hlavným nadpisom i ďalšími kľúčovými informáciami sa dá pekne vyhrať. A bude to stáť za to, pretože vďaka call-to-action prvkom na webe nielen povzbudíte používateľa k akcii, ale rovnako tak ho viete dlhšie udržať na webe.

Ako tvoriť a používať CTA buttony?

  • Ešte predtým, ako sa začnete zaoberať tlačidlami CTA, popracujte na UI a UX dizajne vášho webu. Vezmite do úvahy celkové rozloženie a vzhľad stránok. Bez tohto prvého kroku to nepôjde. Call-to-action prvky sem musia pekne zapadnúť. Všetko by malo spolu pekne ladiť a vyhovovať oku používateľa. 
  • CTA buttony umiestňujte na významných miestach webu (horná časť, záver článku, vyznačená oblasť).
  • Používajte kontrastné farby, experimentujte s ich svetlosťou a kontúrami.
  • Pridajte 3D efekt, aby tlačidlo vyzeralo ešte klikateľnejšie.
  • Správne definujte akciu. 
  • Stavte na stručnosť a jednoznačnosť.
  • Snažte sa vyvolať emócie a nadšenie.
  • Zaútočte na potreby užívateľov.
  • Vynechajte fádne slová.
  • Začnite slovesom.

 

K dispozícii máte mnoho nástrojov alebo knižníc, vďaka ktorým si dokážete nadizajnovať CTA button na vašu stránku. Napríklad bttn.css, gradientbuttons, či bestcssbuttongenerator. Použiť môžete i šablóny vo fotobankách, ako napríklad Pixabay.com.

Zaujíma vás viac z oblasti obsahového marketingu a SEO? Potrebujete pomôcť s webovým dizajnom? Doladiť nielen CTA prvky? Obráťte sa na našich SEO špecialistov. Radi vám všetko potrebné vysvetlia, poradia a nasmerujú váš online biznis.

Predchádzajúci článok
SEO optimalizácia v 3 hlavných krokoch
Nasledujúci článok
Hodnotenie webu: na základe akých parametrov si môžete v Google polepšiť?

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.