Vďaka nim dostanete používateľov presne tam, kde máte v úmysle. Respektíve sa tam pomocou nich prekliknú. Alebo ich dlhšie zdržíte na vašich stránkach. Ako správne vytvoriť CTA buttony, aby ste dosiahli želaný efekt? A čo vplyv UI a UX dizajnu?
Zdroj foto: Pixabay.com
CTA prvky v skratke
CTA (call to action) prvky vyzývajú používateľa webovej stránky na vykonanie akcie. V podstate mu hovoria, čo má robiť. Bývajú interaktívne a vám tak pomáhajú prinášať želané konverzie. Či už ide o nákup, rezerváciu, registráciu, zanechanie kontaktu, prihlásenie k odberu noviniek, vyskúšanie trial verzie.
Sú dôležitým stavebným kameňom webového dizajnu. Ovplyvňujú užívateľské rozhranie (UI) aj užívateľskú skúsenosť (UX). CTA prvky sú významné aj z pohľadu marketingovej stratégie. Preto sa oplatí s nimi vyhrať.
Možnosti CTA tlačidiel
CTA button môže byť kúsok samostatného textu, alebo text kombinovaný s obrázkom.
Najčastejšie sa stretávame s nasledovnými formuláciami:
- Kontaktujte nás.
- Zistite viac.
- Mám záujem.
- Kúpiť.
- Objednať.
- Využite…
- Obráťte sa na…
Základné kategórie CTA tlačidiel
- CTA prvky nápomocné s výberom produktov – odporúčania, tipy, výhry, hodnotenia zákazníkov.
- CTA prvky filtrujúce produkty – kategorizácia (produkt ideálny pre…, podľa zloženia, ceny, novinky, skladom).
- CTA prvky zvyšujúce šance na dokončenie nákupu – časové obmedzenie, posledné kusy, zľavy, cashback.
Ďalšie CTA prvky a ich umiestnenia
Tieto textovo-grafické elementy majú svoje miesto tiež na hlavnom banneri homepage stránky. S hlavným nadpisom i ďalšími kľúčovými informáciami sa dá pekne vyhrať. A bude to stáť za to, pretože vďaka call-to-action prvkom na webe nielen povzbudíte používateľa k akcii, ale rovnako tak ho viete dlhšie udržať na webe.
Ako tvoriť a používať CTA buttony?
- Ešte predtým, ako sa začnete zaoberať tlačidlami CTA, popracujte na UI a UX dizajne vášho webu. Vezmite do úvahy celkové rozloženie a vzhľad stránok. Bez tohto prvého kroku to nepôjde. Call-to-action prvky sem musia pekne zapadnúť. Všetko by malo spolu pekne ladiť a vyhovovať oku používateľa.
- CTA buttony umiestňujte na významných miestach webu (horná časť, záver článku, vyznačená oblasť).
- Používajte kontrastné farby, experimentujte s ich svetlosťou a kontúrami.
- Pridajte 3D efekt, aby tlačidlo vyzeralo ešte klikateľnejšie.
- Správne definujte akciu.
- Stavte na stručnosť a jednoznačnosť.
- Snažte sa vyvolať emócie a nadšenie.
- Zaútočte na potreby užívateľov.
- Vynechajte fádne slová.
- Začnite slovesom.
K dispozícii máte mnoho nástrojov alebo knižníc, vďaka ktorým si dokážete nadizajnovať CTA button na vašu stránku. Napríklad bttn.css, gradientbuttons, či bestcssbuttongenerator. Použiť môžete i šablóny vo fotobankách, ako napríklad Pixabay.com.
Zaujíma vás viac z oblasti obsahového marketingu a SEO? Potrebujete pomôcť s webovým dizajnom? Doladiť nielen CTA prvky? Obráťte sa na našich SEO špecialistov. Radi vám všetko potrebné vysvetlia, poradia a nasmerujú váš online biznis.