SEO optimalizácia v 3 hlavných krokoch

Chystáte sa na SEO optimalizáciu vašej webovej stránky, no nie ste si tak úplne istí správnym postupom? Kedy zbehnúť akú analýzu, ako vybrať kľúčové slová a získať cenné spätné odkazy? Prinášame vám stručný manuál na SEO optimalizáciu v 3 hlavných krokoch.

 

1. Začnite analýzou kľúčových slov a konkurencie

Toto sú dve základné analýzy, bez ktorých sa na poli SEO nezaobídete. Použite nástroje ako Keyword Planner v rámci Google Ads alebo Marketing Minner. Zamerajte sa na najviac vyhľadávané slová vo vašom odvetví. Pri analýze kľúčových slov si všímajte tiež ich konkurenčnosť, aby ste mali šancu uspieť. Je dobré zapojiť aj longtaily, ktoré konkrétnejšie zodpovedajú vyhľadávacím dopytom a ich konkurenčnosť je nižšia. Pripravte si excelovú tabuľku s desiatkami navrhovaných kľúčových slov, z ktorých potom vyberte zo 3-4 hlavné na prelinkovanie a zvyšok si nechajte ako doplnkové pre ďalšie mesiace, prípadne tiež na komplexné prepracovania podstránok v rámci SEO on-page. Pri každom majte údaje s počtom vyhľadávaní za mesiac a aktuálnou pozíciou.

Čo sa týka konkurencie, spravte si jej analýzu na základe pre vás najdôležitejších kľúčových slov. Všimnite si, na akých pozíciách sa na ne zobrazujú. Takisto si pomocou nástrojov ako sú Moz Rank Checker či Majestic posvieťte na hodnoty ako sú autorita domény, stránky, trust a citation flow, počet spätných odkazov. Ako ste na tom v porovnaní s nimi?

 

2. Pripravte si publikačný plán s článkami a spätnými odkazmi

Kľúčové slová a základné analýzy by ste mali. Teraz hor sa na hlavné SEO činnosti, ktoré vás posunú v hľadáčiku Google. Vytvorte si publikačný plán, kde budete mať vždy na mesačnej báze načrtnuté témy externých článkov i blogov so zapracovaním vybraných kľúčových slov, takisto vybavenie spätných odkazov na iných portáloch. Dajte si sem vždy i presné URL, kde nájdete texty a linky, plus samozrejme dátum uverejnenia. Témy vyberajte na základe záujmov vášho publika, ktoré ľahko odhalíte cez Google našepkávač. Takisto je fajn sledovať sociálne siete a všímať si, čo píše konkurencia. Miesta pre spätné odkazy si vyberajte na základe hodnôt domény, stránky, dôveryhodnosti a v neposlednom rade tiež relevantnosti.

 

3. Pusťte sa do SEO on-page

Ide o komplexnú aktivitu, do ktorej sa mnoho webstránok nerado púšťa, lebo je to proces, ktorý toho môže veľa prekopať, zistiť závažné chyby a upozorniť na množstvo chýbajúcich vecí. No nemali by ste ju posúvať donekonečna, bez nej sa pri SEO optimalizácii ďaleko nepohnete. Darmo budete púšťať nové texty ako na bežiacom páse a vybavovať si linky na top portáloch. Ak vám na webe budú chýbať základné SEO faktory, interné prelinkovania a nebodaj nebudete mať ani zapracované kľúčové slová na dôležitých podstránkach, všetko to vyjde navnivoč. 

Obvykle táto práca zaberie 2 týždne až mesiac, v závislosti od veľkosti webu či e-shopu. V rámci nej sa sledujú a vypĺňajú či upravujú URL (pri nich si treba dávať extra pozor, niektoré je vhodné radšej ponechať v pôvodnom stave), title, meta description (ten býva často nevyplnený), nadpisy, samotný text a kľúčové slová v nich. Kontroluje sa tiež indexácia stránok prostredníctvom Google Search Console a odhaľujú sa chyby a nefunkčné stránky cez Screaming Frog. V rámci SEO on-page sa tiež navrhujú vhodné presmerovania (301, 302).

Vŕta vám tiež v hlave otázka, ako na SEO? Máte pocit, že je konečne čas sa do toho pustiť, no sami si netrúfate? Radšej by ste si nechali poradiť od odborníkov? Obráťte sa na našich SEO špecialistov prostredníctvom konzultácie zdarma. Radi vám zodpovedajú vaše otázky, poradia, nasmerujú, vytvoria SEO plán na mieru. Rozbehnite svoj online biznis v Google ešte dnes.

Predchádzajúci článok
Povolené (white hat) verzus zakázané (black hat) SEO techniky alebo ako na SEO bez negatívnych postihov

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.